Szkoła Podstawowa nr 1

z Oddziałami Integracyjnymi
im. Tadeusza Kościuszki
w Świdnicy

Wycieczka – kierunek Warszawa!

W poniedziałek dnia 6. 05. 2024 r. uczniowie klas 7a, 7b  i 6c  wraz z opiekunami udali się na trzydniową wycieczkę  do Warszawy.

Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od Krakowskiego Przedmieścia i Rynku Starego Miasta. Zobaczyliśmy: Pałac Prezydencki, pomniki księcia Józefa Poniatowskiego, Adama Mickiewicza, Grób Nieznanego Żołnierza, pomnik Syrenki Warszawskiej na Rynku Starego Miasta, monumentalny Pomnik Bohaterów Warszawy (Warszawska Nike), budynek Teatru Wielkiego i Opery Narodowej, Zamek Królewski i Kolumnę Zygmunta III Wazy na Placu Zamkowym. Pierwszy dzień zwiedzania stolicy zakończyliśmy wizytą na  PGE Stadion Narodowy. Obiekt zrobił na nas duże wrażenie.

W drugim dniu wycieczki zwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. Wszyscy mogliśmy doświadczyć w tym miejscu wielu niesamowitych wrażeń, korzystając z ciekawych urządzeń, zdobyczy nowoczesnej techniki. W tym dniu zwiedziliśmy również ogrody na dachu biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego.    Kolejnym celem naszej wędrówki po Warszawie były Łazienki Królewskie (zespół pałacowo-ogrodowy założony w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego). Miejsce to bardzo nam się podobało.  W tym niezwykłym miejscu widzieliśmy: Belweder, pomnik Józefa Piłsudskiego oraz Fryderyka Chopina.  W drugim dniu naszej wizyty w stolicy zwiedziliśmy  Sejmu RP. Mogliśmy zobaczyć, gdzie politycy decydują o prawach i obowiązkach wszystkich obywateli. Kolejną bardzo ciekawą budowlą, którą zobaczyliśmy był  Pałac Kultury i Nauki. Na sam szczyt tego ogromnego budynku wjechaliśmy windą. Z tarasu widokowego rozpościerał się przepiękny widok na panoramę Warszawy. Widoki nas zachwyciły.

Trzeci  dzień naszej  podróży do Warszawy rozpoczęliśmy od  wizyty na  Cmentarzu Powązki – to jeden z najstarszych i najbardziej znanych cmentarzy w Polsce. Został założony w 1790 rok. Zwiedziliśmy Powązki Wojskowe i Powązki Stare. Ostatnim miejscem  naszej  wizyty w stolicy było Muzeum Powstania Warszawskiego. Jest to  muzeum historyczne, które stanowi hołd wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę. Miejsce wywarło na uczestnikach wycieczki bardzo duże wrażenie. Bardzo zachęcamy wszystkich uczniów i nauczycieli do zwiedzania naszej stolicy. Na pewno się nie zawiedziecie!