Oferta Koła Języka Francuskiego dla klas I-III i IV-VIII
Nauczyciel prowadzący: Julita Październiak
Klasy I-III (1h tygodniowo): zajęcia odbywają się w poniedziałek w godzinach 12:50 – 13:35 w sali 42
- Poszukiwanie sposobów komunikacji poprzez zabawy fonetyczne, wyliczanki, śpiew i naukę wierszyków;
- Przyzwyczajanie i oswajanie z dźwiękami, których nie ma w języku polskim;
- Odkrywanie bogatej kultury i kuchni krajów frankofońskich, poznawanie ciekawych miejsc, znanych postaci historycznych oraz ze świata kultury i nauki;
- Uwrażliwienie dzieci na specyfikę języka, rozwijaniu entuzjazmu w poznawaniu rzeczy nowych;
- Zapoznanie z alfabetem francuskim;
- Liczenie po francusku przedmiotów i nadawanie im kolorów;
- Zaprzyjaźnienie się z nazwami wielu zwierząt;
- Nauczenie dzieci umiejętności określania pełnych godzin;
- Przygotowywanie pierwszych prostych zakupów spożywczych;
- Nabycie umiejętności dobierania odpowiednich ubrań do pory roku i pogody;
- Nazywanie przedmiotów i przyborów szkolnych;
- Nazywanie pomieszczeń domowych;
- Wyposażanie pomieszczeń w odpowiednie sprzęty;
- Nazywanie części ciała.
Klasy IV-VIII (1h tygodniowo): zajęcia odbywają się w poniedziałek w godzinach 07:15 – 08:00 w sali 42
- Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowania językiem francuskim, popularyzacja tego języka;
- Nauka języka w ciekawy i niekonwencjonalny sposób;
- Zaznajamianie z możliwościami zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce;
- Przygotowanie uczniów do skutecznego używania języka francuskiego w praktyce;
- Zaznajamianie uczniów z historią, sztuką i kulturą Francji;
- Przybliżenie znanych i sławnych sylwetek postaci historycznych oraz osobowości z dziedziny kultury (rozwijanie zainteresowania filmem, muzyką i literaturą);
- Zapoznanie uczestników koła z kuchnią francuską;
- Poznanie przysłów, powiedzeń, wyrażeń idiomatycznych;
- Wirtualne spacery po słynnych miastach i zabytkach Francji;
- Poznanie zwyczajów z życia codziennego francuskich nastolatków, ich zainteresowań i stylu życia;
- Zapoznanie z francuskimi świętami i zwyczajami;
- Kształtowanie nawyku samodzielnego zdobywania wiedzy;
- Kształtowanie tolerancji wobec innych ludzi i kultur;
- Praca na materiale własnym nauczyciela.